Ad Disclosure

Hier op zijn we toegewijd aan het bouwen van een betrouwbaar merk en streven we ernaar om de allerbeste inhoud voor onze lezers aan te bieden. Houd er rekening mee dat sommige van de links op live-casino.nl geaffilieerde links zijn. Dit betekent dat we een commissie kunnen verdienen (zonder extra kosten voor jou), als je op een link klikt en vervolgens een account opent.

 

We bevelen alleen producten en bedrijven aan die we zelf ook gebruiken en vertrouwen. Ga voor meer informatie naar onze over ons-pagina.

Live CasinoCasino klantenservice

Casino klantenservice

Online gokken in Nederland is sinds 2021 toegestaan en spelers kunnen nu legaal en veilig spelen bij online casino’s, die opereren onder een vergunning van de Kansspelautoriteit. Een van de voorwaarden van de Ksa waar de aanbieders aan moeten voldoen om een licentie te verkrijgen én te behouden, is het bieden van een 24/7 gratis casino klantenservice in het Nederlands. Maar wat houden die eisen nu precies in, waar moet een online casino qua helpdesk aan voldoen, wat maakt een goede customer support en welke online casino’s bieden nu een goede casino klantenservice? Wij zijn diep in de wereld van de klantenservice gedoken, en zie hier het resultaat!

Nederlandse Live Klantenservice

Online gokken Nederland is sterk gereguleerd. Online live casino’s moeten 24/7 gratis support bieden in het Nederlands. Via welke kanalen deze wordt gegeven is niet nader gedefinieerd en we zien dan ook in de markt dat niet iedereen dit op dezelfde manier interpreteert en invult. Het prettigste voor de speler is natuurlijk een live support of live klantenservice. Wat bedoelen we hier precies mee? Hier bedoelen we de live chat mee. Je hebt over het algemeen zowel als je uitgelogd bent als ingelogd toegang tot de live chat. Hiermee kom je direct in contact met een agent of klantenservice medewerker aan wie je je vraag kunt stellen en die je direct verder kan helpen.

Een ander live klantenservice kanaal is de telefoon. Niet ieder online casino of landbased casino biedt deze service echter aan. Maar ook door dus even de bellen, het moet een gratis nummer zijn, kom je direct in contact met een klantenservice medewerker en word je onmiddellijk verder geholpen. Wel zo prettig toch!

Wat spelers dus willen is een snel en goed antwoord op hun vraag! En dat wil jij natuurlijk ook!

(Source: Freepik.com)

Tips voordat je de klantenservice contacteert

Om het werk van de casino klantenservice makkelijker te maken, waardoor zij de spelers en dus ook jou sneller kunnen helpen, is het goed om voorbereid te zijn. Wat bedoelen we daar precies mee? We bedoelen dat je je gegevens bij de hand moet hebben. Ze gaan namelijk een aantal zaken vragen om je te verifiëren, zodat ze zeker weten dat jij de accounthouder bent. Ze willen natuurlijk voorkomen dat iemand anders in jouw naam belt en loopt te vissen naar de stand van zaken.

Het is een beetje afhankelijk van de procedure van het casino waar ze precies om vragen, maar dit zal over het algemeen je e-mailadres zijn, je gebruikersnaam, je naam en of geboortedatum. Het kan ook zijn dat ze vragen stellen over je speelgedrag of over je laatste stortingen of uitbetalingen. Iets wat ze in ieder geval nooit vragen is je wachtwoord, dat hebben ze niet nodig en is van geen enkel belang. Dat moet je altijd voor jezelf houden!

Wat maakt een online casino helpdesk goed

Het is niet misschien het belangrijkste onderdeel van een online casino waar jij je keuze om er wel of niet een account aan te maken op baseert, maar het is ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk. Er zijn altijd online casino vragen van spelers. Er kan altijd wat gebeuren, of juist niet gebeuren, misgaan, of onduidelijk zijn zodat je de hulp van de helpdesk of klantendienst wilt inroepen. Of misschien heb je wel een vraag over Nederlandse gameshows, Nederlands roulette, Nederlands blackjack of andere online live casino spellen. Gelukkig heeft de Ksa de bescherming van de speler hoog in het vaandel en een goede casino klantenservice is daar onderdeel van. Er zijn dan ook strikte regels waar de aanbieders zich aan moeten houden.

Er zijn een aantal zaken die een online casino klantendienst goed of wat minder goed maken. Uiteraard is dat wel persoonlijk. Indien je heel veel tijd hebt, is het niet zo erg om wat langer in de chat rij te wachten of op een antwoord op je e-mail. Indien je haast hebt, of wanneer er een prangende vraag is, dan is tijd meer een issue. We beoordelen een helpdesk dus op een aantal onderdelen. Overigens besteedt men in online casino recensies ook altijd aandacht aan de kwaliteit van de helpdesk.

Bereikbaarheid

Superbelangrijk zijn de kanalen die het betreffende online casino gebruikt om te communiceren met de spelers. Het aantal kanalen is belangrijk, maar ook de wachttijd per kanaal. Er kunnen 6 kanalen aangeboden, maar als je een uur op een live chat moet wachten heeft dat natuurlijk geen zijn. De meest gebruikte 3 kanalen zijn e-mail, telefoon en live chat waarbij de laatste het meest gebruikt is en het belangrijkst is. Maar er zijn ook andere kanalen zoals bijvoorbeeld messenger en whatsapp.

Ieder online casino is verplicht om 24/7 support aan te bieden. Sommige interpreteren e-mail ook als continue support, ik vind dat niet. Ik vind 24/7 live chat en telefoon een veel betere 24/7 manier van communiceren en bereikbaar zijn.

Kennis en oplossingen

Er zijn spelers die contact opnemen voor de gezelligheid, tegen de eenzaamheid of om te zeuren. Deze tellen we natuurlijk niet mee. Maar in het algemeen heeft de speler een valide vraag waar hij een antwoord op wil. Hij kan wachten op een settlement van een bet in sportsbook, vastzitten in een spel, een bonus niet toegekend krijgen of vastzitten in het registratieproces. In deze gevallen wil je natuurlijk een oplossing voor je vraag en probleem. Een kundige klantenservice die over goede kennis beschikt en met een oplossing komt binnen een redelijk tijdsbestek, maakt dat deze casino klantenservice van hoge kwaliteit is.

De taal

Het is fijn als de supportafdeling je in je eigen taal te woord staat, dat communiceert toch altijd wat makkelijker. Tevens zijn ze dit ook verplicht om te doen, dit is vastgelegd in de Wet Koa. Maar mocht je eens spelen in een online casino dat een andere licentie heeft, wat wij natuurlijk niet aanraden, dan speelt dit mee. In je eigen taal te woord worden gestaan maakt onderdeel uit van een goede online casino helpdesk. De agents van de helpdesk kunnen je ook helpen met vragen over Nederlands blackjack of Nederlands roulette natuurlijk!

Hulpvaardigheid en vriendelijkheid

Het gaat niet alleen om kwaliteit en snelheid, je moet natuurlijk wel ook een goed service krijgen. Je bent tenslotte klant, wil gewaardeerd worden en op prijs worden gesteld. Je moet dus beleefd, vriendelijk en heel geduldig te woord worden gedaan. Soms kan een promotie bijvoorbeeld niet duidelijk zijn, of een spel ligt eruit en je zal dan niet als enige speler je komen melden in de live chat. Ook al zijn er 100 voor je geweest, ook jij moet geduldig en vriendelijk geholpen worden. Net als iedereen!

Klachtenafhandeling

Wat een casino klantenservice ook goed maakt, ook juist niet, is hoe ze met de klachten omgaat. Dit moet rechtvaardig zijn met ook begrip voor de gevoelens van de speler. Een goed evenwicht is soms moeilijk te vinden. Ze moeten ook open staan voor constructieve kritiek, een online casino kan tenslotte veel leren van zijn spelers!

(Source: Freepik.com)

De door de Ksa gestelde eisen

Een van de speerpunten van de Ksa is behalve Verantwoord Spelen ook de veiligheid en bescherming van de speler.  Online gokken Nederland is streng gereguleerd in vergelijking met andere jurisdicties en hoe de klantenservice met de spelers om gaat, is dan ook vastgelegd en hier moeten ze zich aan houden. Zo moet er continue, 24/7, support geboden worden in het Nederlands.

Tevens moeten de medewerkers van de klantenservice onder andere getraind zijn op gebied van Verantwoord Spelen en de Wwft wetgeving. Tevens moeten ze intern getraind zijn op het gebied van de beleidsstukken en de procedures van het bedrijf.

Support van de helpdesk moet gratis aangeboden worden. Het gebruiken van de live chat, vaak zowel ingelogd als uitgelogd beschikbaar, is uiteraard gratis. Het sturen van een e-mail kost ook niets. Wat echter wel geld kan kosten is belletjes plegen. Er moet dan ook een gratis (0800) nummer aangeboden worden en dat is helaas niet altijd het geval.

En niet geheel onbelangrijk is het laatste punt, het hebben van een klachtenregeling. Deze is opgesteld aan de hand van de voorwaarden die de Ksa hieraan stelt. Zo moet het online casino een klacht binnen een bepaalde tijd bevestigen en beantwoorden. De klachtenregeling moet beschikbaar zijn op de website en de speler moet geïnformeerd zijn over het bestaan hiervan.

Meestgestelde vragen

Wat zijn nu de meestgesteld online casino vragen die bij de casino klantenservice binnenkomen? Waar wordt door de speler vaak hulp over ingeroepen. Waar gaan de klachten over en waar ergeren spelers zich aan. Het gros van de vragen kunnen we eigenlijke in 5 verschillende categorieën indelen.

Registratie en verificatie

Het aanmaken van een account is ook aan strikte regels wegens de regulering gebonden. Zo moet je je voordat je kan spelen identificeren en moeten je gegevens geverifieerd worden. Dit gaat heel vaak natuurlijk gewoon snel, vlug en probleemloos. Maar vaak is dit ook niet het geval. Dit ligt aan het proces van het betreffende online casino, maar ook aan partners met wie ze samenwerken zoals bijvoorbeeld iDIN, iDEAL en CDDN.

Limieten

Als speler ben je verplicht om je stortingslimiet per dag, maand of week in te stellen. Dit ter bescherming van jezelf. Denk hier goed over na wanneer je dit doet, je kunt het immers niet zomaar verhogen; daar zit een cooldown periode van een week op. Tevens moet je een sessie limiet instellen, wederom per dag, week of jaar, en dit bepaalt het aantal minuten of uren dat je maximaal per dag kunt spelen. En als laatste moet je een maximale balans limiet instellen. Dit laatste is nieuw in de online casino wereld en dus nog vrij onbekend onder spelers. Limieten zijn belangrijk, niet altijd duidelijk en de speler wil deze vaak wijzigen. Vandaar dat dit een onderwerp is waar bij de helpdesk veel vragen over binnenkomen.

Storten en uitbetalen

Het grootste aantal vragen dat bij een online casino klantenservice binnenkomt, gaat over storten of uitbetalen. De methoden waarmee je in de Ksa online casino’s kan storten zijn beperkt, vertrouwd en veilig en leveren over het algemeen niet zoveel problemen op als andere betaalmethoden, maar toch kunnen er issues zijn. Zo kan je storting direct al niet doorkomen omdat je over een limiet heen gaat zonder dat je dit doorhebt. Een storting kan vast komen te staan omdat er een probleem is met de tenaamstelling. Indien je gebruikt maakt van een e/o of cj rekening en je account staat op je eigen naam kan het zijn dat de eerste keer je storting ook vast komt te staan. Indien je stort met de bankrekening van iemand anders of een bedrijfsaccount wordt ie geheid niet goedgekeurd.

Uitbetalingen worden bij de meeste online casino’s direct verwerkt en ontvang je heel snel op je rekening. Mocht dit niet het geval zijn, dan nemen spelers als snel contact op met de helpdesk om na te vragen wat er aan de hand is. Een uitbetaling kan handmatig moeten worden goedgekeurd om verschillende redenen, bijvoorbeeld wanneer het gaat om een hoog bedrag of wanneer er naar een ander betaalmethode wordt uitbetaald.

De medewerkers van de helpdesk kunnen natuurlijk alles nakijken in je account en je al snel van een bevredigend antwoord voorzien.

Speluitleg en eerlijkheid

Ieder spel van de online casino spellen heeft de spelregels in het spel staan. Je hoeft maar op het vraagteken of op de ‘i’ te klikken en je hebt het tot je beschikking. Toch kunnen er natuurlijk nog onduidelijkheden zijn over bepaalde casino spellen, live casino spellen gepresenteerd door live dealers of vragen over het inzetten op sportsbook. Of misschien heb je een willekeurige vraag over werken in het live casino en vraag je je af hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Hier is natuurlijk de klantenservice ook voor bedoeld. Je kunt ook een vraag hebben over betrouwbaarheid of eerlijk van het online casino of van de game provider. Uit je zorg gerust, daar zijn ze voor!

Klachten

Bij de online casino klantenservice kan je ook terecht voor het geval je klachten hebt. Deze worden over het algemeen eerst bevestigd voor ontvangst en daarna behandeld. Het is belangrijk om de officiële procedure voor het indienen van een klacht te volgen. Iedere online Ksa casino is verplicht om de klachtenregeling op de website te publiceren. Deze vind je in het menu of in de footer onderaan.

Promoties en bonussen

Een ander heikel onderwerp is promoties en bonussen. Deze zijn natuurlijk een belangrijk onderdeel van het speelplezier dat je ervaart als speler zijnde bij het online casino. Hier word je over gemaild en hier wil je al dan niet aan deelnemen. De voorwaarden zijn niet altijd even duidelijk of de promotie is wat ingewikkeld beschreven. Het kan zijn dat je een promo of bonus claimt maar het niet ontvangt of minder ontvangt. Kortom, het is een onderdeel wat veel contact over wordt opgenomen met de online casino klantenservice.

Verantwoord Gokken

Het contact over verantwoord gokken gaat twee kanten op. Het online casino heeft een zorgplicht naar zijn spelers toe en neemt zelf contact op met de spelers om te kijken of het speelgedrag nog in de hand is. Maar jij als speler zelf kan natuurlijk ook contact opnemen in het geval je je account wilt sluiten of wanneer je een pauze wilt inlassen. Een aantal zaken kan je zelf in je account doen, maar niet alles. Je moet de weg naar de klantenservice in dit geval dus wel weten.

Contactgegevens legale online Ksa casino’s

Behalve het contacteren van de helpdesk of goede klantenservice, vind je misschien het antwoord op je vraag ook in het Help Center of onder het gedeelte met de veelgestelde vragen of FAQ, wat Frequently Asked Questions betekent. Maar mocht je hier het antwoord niet vinden, hoe neem je dan contact op met het online casino waar je een vraag over hebt? Je vindt de contactgegevens op de site en het wolkje brengt je naar de live chat. Maar we hebben het even voor je op een rijtje gezet

Contactgegevens Casino777

E-mailadres: Er is een contactformulier op de Contact pagina
Telefoon: 020-3082410 (24/7 - niet gratis)
Live Chat: Klik op de groene knop op de Contact pagina

Contactgegevens Holland Casino hollandcasino

E-mailadres: ondersteuning@hollandcasino.nl
Telefoon: 088 – 0900-500 (24/7)
Live Chat: ingelogd tussen 08:00 – 02:00 uur

Contactgegevens Jack’s Casino & Sports Jacks Casino & Sports

E-mailadres: klantendienst@jacks.nl
Telefoon: 0800-7777700 (24/7)
Live Chat: Klik op het wolkje rechtsboven (ingelogd en uitgelogd 24/7)

Contactgegevens Bet365 bet365 logo

E-mailadres: support-ned@customerservices365.com
Telefoon: 0800 - 0201652
Live Chat: 24/7 via de website

Contactgegevens TOTO

E-mailadres: niet beschikbaar
Telefoon: 070 - 550 0805 (24/7, niet gratis)
Live Chat: niet beschikbaar
Andere kanalen: Facebook messenger en Twitter

Samenvatting en conclusie

Kortom, een goede casino klantenservice is zeer belangrijk. Je moet als speler duidelijk, snel en goed geholpen worden. Dit moet op ieder moment van de dag en zeven dagen per week kunnen. Een goede klantenservice staat de speler 24/7 vriendelijk en hulpvaardig te woord op een efficiënte en correct manier. En dit natuurlijk via zoveel mogelijk kanalen in het Nederlands.

Live Casino
© www.Live-Casino.nl